Menu
Mensen

Quick Response Team: de ogen en oren in de terminals

Publicatiedatum: 15 oktober 2024 Leestijd: minuten

Zowel reizigers als medewerkers op Schiphol doen heel wat ervaringen en indrukken op als ze op de luchthaven zijn. Het is voor Schiphol belangrijk dat al deze mensen een goed gevoel bij de dienstverlening hebben. Om hierbij te helpen, zijn BAM Bouw en Techniek en Heijmans Utiliteit een Quick Response Team gestart. Wat doet dit team en hoe helpen zij mee aan die positieve beleving op Schiphol?

BAM werkt samen met schoonmaakbedrijf Asito in Terminal 3, Schiphol Plaza en in de overige operationele gebouwen. Heijmans doet dit met eigen medewerkers in Terminal 1 en 2. Op al deze locaties zetten de bedrijven een handyman en een huismeester in. Samen maakt dit het Quick Response Team. Ook wel de oren en ogen van de terminals genoemd. Met de neuzen dezelfde kant op sporen zij kleine en simpele verstoringen op en verhelpen deze snel. De kleine klussen pakt de handyman direct op. Voor de wat grotere klussen, zoals bijvoorbeeld achterstallig schilderwerk, schakelt hij groter onderhoud in bij de teams die dit verzorgen.

Geen punt
Het Quick Response Team is zowel op landside als airside snel ter plaatse. Zij lopen ook rondes en denken dan na over waar een reiziger zich mogelijk aan kan storen. Als het team iets opvalt, verhelpen zij dat meteen of ze bellen met elkaar en vragen of de ander het probleem kan oplossen. Snel geregeld en geen punt om een loszittende deurklink of klemmende en piepende deuren te repareren. Of wat dacht je van al die magneten die stuk gaan op de afzetpalen met uitrekbaar lint? Dit zijn er duizenden op Schiphol en als ze niet werken, kan dat grote ergernis veroorzaken. Met behulp van het Quick Response Team heeft de reiziger en ook de medewerker minder last van dit soort ongemakken in de terminals en in de andere gebouwen op Schiphol.

Samenwerken
Het doel van deze professionele, enthousiaste en goed getrainde Heijmans-, BAM- en Asito-medewerkers is een soepel werkende terminal en een betere beleving voor reiziger en medewerkers. Samen maken zij Schiphol elke dag een stukje beter.