Schiphol heeft een vernieuwde merkidentiteit gepresenteerd die de reiservaring van passagiers overzichtelijker en rustiger moet maken. Met het centrale idee “Today is the day” wil de luchthaven inspelen op belangrijke momenten in het leven van reizigers, zoals vertrek, thuiskomst of een ontmoeting.
De nieuwe visuele stijl is onderdeel van een grootschalig verbeter- en investeringsprogramma. Hiermee wil Schiphol de kwaliteit van de luchthaven verhogen en zich voorbereiden op de toekomst. De herkenbare uitstraling is zichtbaar in de terminal, op digitale schermen en via online kanalen. Ook de gevels van vertrekhal 1, 2 en 3 worden dit najaar aangepast.
Het ontwerp is gebaseerd op principes als duidelijkheid, eenvoud en een typisch Nederlandse uitstraling. In het nieuwe logo staan de oranje lijn en de cirkel met de letters AMS centraal – een verwijzing naar de internationale luchthavencode van Schiphol.
De komende jaren wordt de nieuwe stijl stap voor stap ingevoerd op de hele luchthaven. Zo wil Schiphol bijdragen aan een prettige en vertrouwde reiservaring voor miljoenen reizigers én een sterke positie als internationale luchthaven.