Nice to know (you)
- In de rol van Terminal Marketing Communicatie Specialist in het Retail, Horeca & Services (RHS) team krijg jij de unieke kans om concepten door te vertalen naar ijzersterke communicatiestrategieën en uitingen. Dit doe jij op een van de drukste winkelgebieden van Europa (>60 miljoen passagiers per jaar).
- Je maakt deel uit van een team van marketingprofessionals en draagt bij aan het behalen van de commerciële doelstellingen van de B2C business unit Retail, Horeca & Services binnen Schiphol Commercial. Deze business unit omvat de commerciële exploitatie van alle retail-, horeca- en serviceconcepten in de terminal. Dit aanbod omvat meer dan 200 outlets op zowel Plaza als achter security, met bekende namen zoals bijvoorbeeld Rituals, STACH, het Koekemannetje en Gassan.
- Van reiziger tot medewerker: we vinden het erg belangrijk dat iedereen zich op Schiphol veilig, gewaardeerd en welkom voelt.
Connecting your world
Als Terminal Marketing Communicatie Specialist ben jij verantwoordelijk voor de tactische doorvertaling van marketingconcepten en campagnes naar een effectieve communicatiestrategie en begeleid je het proces van strategie tot en met executie en evaluatie met als doel de omzet te verhogen en de passagiersbeleving te verbeteren. En hoe je dit aanvliegt? Dat is aan jou. We vertrouwen op de manier waarop jij de regie pakt, keuzes maakt en daar de verantwoordelijkheid voor neemt . Jouw talenten zet jij in bij het:
- Ontwikkelen van ijzersterke communicatieplannen o.b.v. de input van de Marketing Lead en Retail Marketeer.
- Bewaken van het Schiphol merk voor alle in-terminal uitingen vanuit RH&S.
- Afstemmen van de communicatieplannen met Corporate Communicatie.
- Begeleiden van de transitie om het aantal communicatie uitingen in de terminal terug te brengen en daarnaast overgebleven assets impactvoller in te zetten
- Vakinhoudelijk coachen van andere Marketing Communicatie Specialisten met minder ervaring.
- Opstellen van uitdagende communicatiedoelstellingen en het meetbaar maken van effectiviteit in samenwerking met de onderzoeksafdeling.
Als Terminal Marketing Communicatie Specialist ben je onderdeel van de afdeling Marketing & Passenger Experience, maar werk je nauw samen met het Retail, Horeca & Services-team binnen de business unit Commercial Terminal Services. Daarnaast werk je veel samen met het corporate communicatieteam dat verantwoordelijk is voor passagiersvoorlichting en met het Media-team, dat verantwoordelijk is voor onze (digital) out-of-home oplossingen.
Met een gross merchandising value van meer dan €1 miljard en een omzet van bijna €200 miljoen per jaar levert deze business unit een significante financiële bijdrage aan Schiphol. Er zijn ambitieuze plannen om dit de komende jaren met dubbele cijfers te laten groeien.
In deze rol werk je veel samen met externe bureaus, waaronder een reclame- media- en contentbureau. Het is van belang dat jij de verschillende partijen met elkaar weet te verbinden en daarmee goed het overzicht kunt bewaken. In deze rol werk je veel samen met externe bureaus, waaronder een reclame- media- en contentbureau. Het is van belang dat jij de verschillende partijen met elkaar weet te verbinden en daarmee goed het overzicht kunt bewaken.
You've got this
Schiphol verbindt jouw wereld. Met de beste mensen maken we reizen veilig en verantwoord. Jij draagt hieraan bij met jouw unieke talenten, zoals de manier waarop jij mensen aan elkaar verbindt om zo het ultieme resultaat te behalen en jouw werk (en als het nodig is dat van anderen) tot in detail analyseert en dubbelcheckt . Sowieso heb je voor deze functie:
- Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur met afstudeerrichting Communicatie en minimaal 8 jaar relevantie werkervaring bij een vooraanstaand (retail) merk.
- Bewezen resultaten op het gebied van impactvolle (retail) campagnes in een fysieke omgeving.
- Conceptueel denkvermogen en een scherp oog voor detail.
- Sensitiviteit voor de omgeving: je bent een verbinder, werkt graag in teamverband en bent gewend te werken binnen een breed stakeholderveld.
- Het vermogen om snel te schakelen tussen strategische, tactische en operationele werkzaamheden en je hebt een hands-on mentaliteit.
- Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
You get this
- € 4981 tot € 6911 bruto per maand (Schaal 12).
- Een 13e maand.
- De mogelijkheid om 4 x 9 uur te werken bij een 36-urige werkweek.
- 180 vakantieuren.
- Een NS-Business Card die reizen met openbaar vervoer van en naar het werk helemaal vergoedt.
Dit zijn nog maar een aantal van onze arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie (op basis van een 36-urige werkweek). Schiphol Group heeft jou nog meer te bieden. Ga voor het totale overzicht van alle arbeidsvoorwaarden naar Arbeidsvoorwaarden - Werken bij Schiphol Group.
About the Team
Schiphol Commercial
De passagiers- en klantervaring op onze luchthaven nog beter maken en tegelijkertijd onze commerciële doelstellingen behalen. Daar staan wij voor als business area van Schiphol Commercial. Dit doen we op verschillende manieren. Zo bieden we onze zakelijke klanten aantrekkelijke kantoorruimte op Schiphol. Zorgen we voor goede parkeermogelijkheden voor onze passagiers en werken we aan duurzame mobiliteitsoplossingen. En de tijd die passagiers in de terminals doorbrengen? Die maken we aangenaam met een breed aanbod aan winkels en horeca. Of je nu werkt als marketeer, data-analist, business- of projectmanager; jij zet je in voor een prettige passagierservaring. En voor de financiële groei van hét knooppunt dat Nederland met de rest van de wereld verbindt.
Choose your destination
Wat zijn jouw talenten? Welke dromen heb jij? Wat is jouw verhaal? We zijn benieuwd naar jou en nodigen je graag uit om te solliciteren. Solliciteren kan door jouw motivatie en cv met ons te delen via de sollicitatiebutton hieronder.
- Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel deze aan Bart Koekman, Recruitment Business Partner, via bart.koekman@schiphol.nl
- Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
- Voor meer informatie over solliciteren bij Schiphol Group: Sollicitatieproces - Werken bij Schiphol Group.
- Voor de veiligheid van onze reizigers en collega’s maakt een veiligheidsonderzoek altijd deel uit van het proces. Voor indiensttreding dient een Verklaring Geen Bezwaar (VGB) te worden overgelegd.
About Schiphol Group
Met 3.000 trotse collega’s zetten we een extra stap om Nederland zo goed mogelijk te verbinden met de rest van de wereld. Vernieuwen, veiligheid en samenwerken staan daarbij voorop. Samen geven we meer betekenis aan reizen en leveren een bijdrage aan economie en maatschappij. Al meer dan 100 jaar. In Nederland en daarbuiten. Wist je trouwens dat:
- … Schiphol Group eigenaar en exploitant is van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport? We hebben ook een meerderheidsbelang in Eindhoven Airport.
- … een passagier gemiddeld € 19,99 besteedt aan luchtzijde Schiphol.
- ... je als Terminal Marketing Communicatie Specialist de business area Schiphol Commercial versterkt?